Branding i Social Media dla producentów

26 maja 2021

Erik Deckers, prelegent marketingowy tegorocznego Kongresu Metalcastingowego, jest współautorem książki z Kylem Lacy, Branding Yourself: How to Use Social Media to Invent or Reinvent Yourself, wydanie trzecie.

Książka ta jest przewodnikiem po głównych platformach mediów społecznościowych oraz o tym, jak przejąć odpowiedzialność za swoją markę na tych platformach.

Musimy słuchać wiedzy Deckersa. On wie, jak można zrobić te platformy mediów społecznościowych pracować dla Ciebie, a on może pomóc zdecydować, które z nich będą dla Ciebie najlepsze.

Branding siebie kiedyś było mniej skomplikowane. Na przykład, robisz to, co powiedzieli twoi rodzice. Powiedzieli Ci, aby patrzeć ludziom w oczy, kiedy ich spotkasz. Mieć pewny uścisk dłoni. Stój prosto. Używaj poprawnej gramatyki. Dbaj o swoją higienę osobistą.

Wszystkie te rady są nadal dobre. Ale dziś każdy ma swoją markę osobistą w sieci. Sprawdź to w wyszukiwarce: 264 miliony ludzi w USA ma profile w mediach społecznościowych. Jeśli to nie wszyscy, to już blisko.

Na podstawie tych liczb możemy się domyślać, że co najmniej kilku z Twoich ważnych klientów komunikuje się na platformach mediów społecznościowych. To oznacza, że Ty też powinieneś. I tu właśnie wkracza Branding Yourself.

O ile skuteczniejsze byłyby Twoje własne zespoły marketingowe i sprzedażowe, gdyby budowały relacje online na długo przed dotarciem do klienta z ofertą? Branding Yourself pomoże Ci dowiedzieć się, które platformy są najlepsze dla ludzi, do których chcesz dotrzeć, a tym samym najlepsze dla Ciebie i Twojej firmy.

Oprócz tego, jakie platformy są dla Ciebie najlepsze, Branding Yourself pokazuje, jak Ty i Twoja marka możecie być skuteczni na tych platformach.

Marka Twojej firmy jest silnie uzależniona od Twojej marki osobistej i vice versa. Zaczyna się to od historii Twojej marki osobistej. Kiedy już masz uchwyt na swojej historii, można przejść do komunikowania się na platformach.

Działalność Deckersa, kiedy nie pisze książek, to www.problogservice.com. On ghost-writes blogów, pomaga innym rozpocząć blogowanie, i jest wszechstronny ekspert blogowania. Wyjaśnia, dlaczego metalowcy, i nie tylko, powinni poważnie pomyśleć o prowadzeniu własnego bloga i regularnym pisaniu postów:

"Firmy wykorzystują swoje blogi do bezpośredniej współpracy z klientami i pomagają im w podejmowaniu decyzji o zakupie ich produktów lub usług. Nazywa się to content marketingiem i jest bardzo modne ... (Y)ou może nie sprzedawać niczego na swoim blogu, ale możesz sprzedawać rzeczy dzięki niemu. Możesz zaprezentować swoje produkty i prowadzić ludzi do swojej witryny, aby zwiększyć sprzedaż. Wiele firm przyjęło blogowanie dla marketingu, dlatego wiemy, że nie odejdzie w najbliższym czasie."

Blogi są o twojej pasji. Jeśli twoją pasją jest dostarczanie najlepszego, najnowocześniejszego sprzętu do odlewni, ktoś w twojej firmie powinien pisać o tym blogi, według Deckersa. Jeśli twoją pasją jest dostarczanie doskonałych odlewów do użytkowników końcowych, powinieneś pisać posty na ten temat. Blogowanie to skuteczny sposób, aby opowiedzieć historię swojej marki i połączyć się z potencjalnymi klientami, a także utrzymać kontakt z obecną publicznością.

Jeśli nie używasz bloga do kierowania ruchu na swojej stronie internetowej lub po prostu rozpocząć rozmowy, Deckers rozdział na temat blogowania jest dla Ciebie. Jest to jeden z najlepszych sposobów, aby połączyć się z publicznością.

Tworzenie własnego bloga jest jedną z kilku platform, które metalowcy mogą lepiej wykorzystać. AFS angażuje się w kontakty z naszymi klientami na LinkedIn, Facebooku, Instagramie i w pewnym stopniu na Twitterze. W tej chwili, najlepsze zaangażowanie występuje na LinkedIn i Facebooku. Ale to może się zmienić jutro, a my będziemy musieli się do tego dostosować.

Platformy społecznościowe zawsze się zmieniają, o czym autorzy przekonali się na początku listopada, po tym jak książka Branding Yourself trafiła do druku, kiedy Twitter podwoił liczbę znaków dozwolonych w tweecie ze 140 do 280. Sekcje zatytułowane "Porady w 140 znaków" są bardzo pomocne, jak autorzy Twitter zwolennicy dostarczyli kilka fascynujących odpowiedzi na kluczowe pytania postawione w książce. Możesz rozmawiać z publicznością, a nawet otrzymać pomocne informacje zwrotne. To naprawdę nie ma znaczenia, czy jest to 140 lub 280 znaków.

Szczególnie wnikliwa część książki znajduje się na stronie 216. Znajdziesz tam podsumowanie regularnych działań, które powinieneś podjąć w mediach społecznościowych w ramach kampanii budowania marki. Jeśli branding siebie jest to, czego szukasz, Branding Yourself jest dostępny w dobrych księgarniach wszędzie.

To może Cię zainteresować